Myliu Panda

Socialinių tinklų (TWITTER, FACEBOOK) įrankiai, skirti kovoti prieš neapykantos skleidimą

2015/02/10

Kaip kovoti su neapykantos skatinimu internete yra vienas iš aktualiausių šių dienų klausimų. Socialinių medijų kūrėjai padeda vartotojams išlaikyti paskyras saugias ir reaguoti į neapykantą. Mes turime išmokti tvarkytis su užgauliu vartotojų elgesiu. Saugaus interneto diena yra puiki proga tai pradėti arba tęsti toliau.

Skelbti savo naujienas internete dabar lengviau nei bet kada. Socialinių medijų įrankiai, tokie kaip Facebook, Google+, Youtube, Instagram ar Twitter siūlo vartotojams nemokamai skelbti, dalintis ir komentuoti taip suteikdami galimybę nauju būdu pasinaudoti žodžio laisve, kuri yra viena iš pagrindinių žmogaus teisių (video žmogaus teisių tema). Sukurdami paskyrą jūs sutinkate su terminais ir sąlygomis, į kurias vis dažniau įtraukiama kaip elgtis su neapykantą skatinančiu turiniu, prievarta, priekabiavimu prie individo ar grupės žmonių dėl jų religijos, rasės, lyties ar bet kokių kitų požymių ir charakteristikų.

Mes galime sutikti su Generaliniu Europos tarybos sekretoriumi Thorbjørn Jagland, kuris visai neseniai sake, kad žodžio laisvė baigiasi ten, kur prasideda smurtas (straipsnis anglų kalba) Visi didžiųjų socialinių tinklų tiekėjai susiduria su užgauliu vartotojų elgesiu. Žmogaus teisės yra vertos tiek, kiek jomis galime naudotis, todėl mes turime sukurti joms terpę, kuri būtų saugoma tiek virtualiai, tiek nevirtualioje erdvėje. Vartotojai gali skelbti turinį, kuris yra peržiūrimas 24/7 dienas per savaitę. Ištrinti turinį arba profilio paskyrą nėra vienintelė ar geriausia išeitis. Tad jei tiesioginiai pranešimai ar įsikišimas nepadeda, neapykantos turinio sustabdymas turi būti prie įrankių, kurie daro socialinius tinklus saugesnius. Pavyzdžiui socialiniame tinkle Twitter draudžiamas tikslinis priekabiavimas ir įžeidinėjimas (Nederamų veiksmų politika, įžeidinėjimai virtualioje erdvėje, Twitter taisyklės)

Ar raiška internete skiriasi nuo raiškos ne virtualioje erdvėje? Vienu mygtuko paspaudimu pasiekiamas turinys gali sutraukti ir pasiekti žymiai didesnę auditoriją, nei tai padaro įprastas pasisakymas ne virtualioje erdvėje. Viena kartą paskelbtas internete – visada lieka internete. Virtuali erdvė yra tarsi kaukė, už kurios pasislėpę žmonės net gi jaučia paskatinimą reikštis daug laisviau, pasisakyti ir įtraukti (pažymėti – target) žmones tiesiogiai ir netiesiogiai. Garsenybės yra ne vieninteliai piktų komentarų, pasisakymų, “pačiulbėjimų” (tweets) taikiniai. Vis dėl to Amerikos televizijoje yra laida, vedama Jimmy Kimmel, kurioje įžymybės skaito piktus žmonių pasisakymus socialiniame tinkle twitter, kuriuose jie buvo pažymėti per pastaruosius du metus (Jimmy Kimmel laidos video) Tai gali padėti išmokti, kaip reikia reaguoti susidūrus su neapykantą skatinančiu turiniu ar kad reikia dalyvauti kovojant su tokiais pasisakymais. Tačiau mes neturime pamirši, kad įgydami auditoriją mes irgi iš dalies atitinkame autorių, kurie skleidžia neapykantos turinį, tikslus. Dažniausiai jie siekia patraukti dėmesį. Bet kai mes esame internetinėje erdvėje, labiau nei bet kada turime išmokti kaip reaguoti ir kovoti su tokiais pasisakymais ir žmonėmis, kurie slepiasi už jų. Jei nesate tikri kaip naudotis socialiniame tinkle Twitter esančiu įrankiu, skirtu kovoti prieš neapykantą skatinantį turinį, paskaitykite šią trumpą apžvalgą ir tokius įrankius kaip mute, unfollow, message, block and report to the service providers and to law enforcement agencies

/Viktor Szabados is facilitator of the No Hate Speech Movement, IRPC board member and ICANN stakeholder/

Lietuvoje labiau populiarus socialinis tinklas Facebook taip pat turi saugumo nuostatus, bei yra parengęs patarimus ką daryti susidūrus su patyčiomis, įžeidinėjimai bei neapykantos kalba apskritai. Patarimai ir nuorodos kaip elgtis pateikiami kai pats asmuo ar jo draugas susidūrė su patyčiomis, kaip turėtų elgtis tėvai ar globėjai, mokytojai. Taip pat trumpai pristatomi įrankiai, kuriais naudojantis galima užkirsti tolimesnį kelią patyčioms.

Susidūrus su įžeidinėjimu ir patyčiomis Facebook tinklo saugumo komanda siūlo:

  1. Naudojantis „Report links“ įrankiu išsiųsti žinutę asmeniui, kuris atsakingas už įžeidžiančio (netinkamo) turinio paskelbimą. Jei tai draugas, jis dažnai sutinka ištrinti netinkamo turinio žinutę.
  2. Pašalinti vartotoją iš savo draugų sąrašo
  3. Užblokuoti vartotoją, kad jis negalėtų su jumis susisiekti
  4. Pranešti apie netinkamą elgesį
  5. Peržiūrėti savo privatumo nustatymus

(Angliškas šaltinis)

Daugiau informacijos apie patyčių prevenciją ir atvejų sprendimo būdus galite rasti čia.

Daugiau informacijos apie jūsų Facebook paskyros saugumo įrankius galite rasti čia

Atgal Naujienų archyvas